e-koukouvagia.gr

Κορυφώνεται η «μάχη» εντός και εκτός Βουλής για το πολυνομοσχέδιο

Κατά τάσσονται τα κόμματα της αντιπολίτευσης – Αύριο τελικά η ψηφοφορία – Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο το απόγευμα

Η συζήτηση θα ολοκληρωθεί τελικά αύριο το μεσημέρι με τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας κατόπιν αιτήματος του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ «επί της αρχής» του νομοσχεδίου, αλλά και επί ορισμένων άρθρων (διαγωγή, τράπεζα θεμάτων, ανάδειξη πρυτανικών αρχών, εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές, διαδικασία ίδρυσης ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών). Υπενθυμίζεται πως κατά του νομοσχεδίου έχουν ταχθεί ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, ΜέΡΑ25.

Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο το απόγευμα της Τετάρτης στο κέντρο της Αθήνας, με αίτημα να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Η κινητοποίηση στηρίχθηκε από τις πανελλαδικές ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ και δεκάδες σωματεία και πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών, ενώ αντίστοιχες δράσεις έλαβαν χώρα σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Παράλληλα, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ καλούν σε νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο αύριο, Πέμπτη 11/6/2020, στις 12 στη Βουλή, την ώρα της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου.

Κ. Μητσοτάκης: Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης

Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε, επίσης, ότι η επιδημία του κορονοϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί και μπόρεσε στην περίπτωση αυτού του νομοσχεδίου να είναι και αληθινά παραγωγικός», σχολίασε ο πρωθυπουργός.


Νίκη Κεραμέως: Μετά από ένα μήνα επαναλειτουργίας 14.000 σχολικών μονάδων, ναι, υπήρξε ένα κρούσμα

Μετά από ένα μήνα επαναλειτουργίας των 14.000 σχολικών μονάδων, ναι, υπήρξε ένα κρούσμα – απάντησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος είχε αναφερθεί στο κρούσμα σε Δημοτικό σχολείο της Ξάνθης. Ο ΣΥΡΙΖΑ μίλαγε για αχρείαστο ρίσκο από το άνοιγμα των σχολείων, όμως αυτό έγινε μετά από την ομόφωνη εισήγηση των ειδικών είπε η κα Κεραμέως, σημειώνοντας ότι εάν αυτό δεν συνέβαινε, θα στερούσαμε από τα παιδιά το φυσικό τους χώρο για διάστημα έξι μηνών.

Στην κριτική για την εισαγωγή του νομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας, η κα Κεραμέως είπε ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παραδέχθηκε ότι έγινε “εκτενέστατη διαβούλευση” όταν σημείωσε τα 15.000 σχόλια. Όσο για το αν αυξήθηκε ο αριθμός των παιδιών στις τάξεις από 22 σε 25, η κα Κεραμέως είπε ότι αυτό ίσχυε ήδη από την β’ έως την στ’ Δημοτικού.

Σε σχέση με την άποψη του Αλ. Τσίπρα για τη διαγωγή και ότι δεν πρέπει να έχει θέση στο απολυτήριο, η υπουργός επανέλαβε τη θέση του πρωθυπουργού, ότι αποστολή του σχολείου δεν είναι μόνο η παροχή στείρας γνώσης, αλλά το “να μαθαίνεις στα παιδιά πως να φέρεσαι σε συγκεκριμένο κοινωνικό περιβάλλον, ότι εκτός από δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις”.

Στη θέση του κ. Τσίπρα ότι η κυβέρνηση κατάντησε το σχολείο εξεταστικό κέντρο, η κα Κεραμέως απάντησε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ επικράτησε η λογική “όλοι ίσοι, αλλά προς τα κάτω” και η λογική της ήσσονος προσπάθειας.

Για την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και την εκτίμηση ότι στο παρελθόν είχε συμβάλει στην εκτίναξη της αποτυχίας στο Λύκειο, η κα Κεραμέως είπε ότι η αύξηση της αποτυχίας σχετιζόταν με τους – νέους τότε – όρους προαγωγής από το 8 στο 10. Για την εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, είπε ότι ολοένα και περισσότερες χώρες εξοικειώνουν τα παιδιά με μια 2η γλώσσα ήδη από το νηπιαγωγείο.

Η κα Κεραμέως έκανε επίσης λόγο για ξαφνικό ενδιαφέρον του κ. Τσίπρα για την επαγγελματική εκπαίδευση, καθώς επί κυβέρνησής του οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων ΙΕΚ ήταν απλήρωτοι επί ένα χρόνο. Εξάλλου, για το θέμα των προσλήψεων εκπαιδευτικών, σημείωσε ότι δεν έγινε καμία πρόσληψη επί ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις υποσχέσεις υπουργών του.

Για το μήνυμα που θέλει να στείλει η Πολιτεία, είπε ότι εμείς πρεσβεύουμε ένα σχολείο της εγρήγορσης, δημιουργικό, ανοιχτό, και υψηλών προσδοκιών και απαιτήσεων.

Τέλος, για τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, και την κριτική ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έρχεται “δεύτερη”, η κα Κεραμέως είπε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ απορρίφθηκαν από το υπουργείο οι προτάσεις πανεπιστημίων λόγω “ακριβών” διδάκτρων στους ξένους φοιτητές. Εμείς λέμε ότι κάθε ίδρυμα, αυτόνομα, θα μπορεί να ιδρύει ΞΠΣ, χωρίς την έγκριση του υπουργείου, υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας.

Αλέξης Τσίπρας: Αναχρονιστική και βαθιά συντηρητική η αντίληψη της κυβέρνησης για την εκπαίδευση

Μιλώντας στη Βουλή, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας σημείωσε ότι πίσω από την «επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού» που «προσπαθεί επιμελώς να καλλιεργήσει», η κυβέρνηση «κρύβεται μια αναχρονιστική αντίληψη για την εκπαίδευση, βαθιά συντηρητική που περιστρέφεται γύρω από τον πειθαναγκασμό», τον «επιθεωρητισμό» απέναντι στη διοίκηση της εκπαίδευσης, «μια αποτυχημένη και παρωχημένη ιδεολογία για την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου, που βασίζεται στον νεοφιλελευθερισμό». Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι νομοθετεί «με το μυαλό στην τσέπη των σχολαρχών και των ιδιοκτητών και στο βούρδουλα των παλιών γυμνασιαρχών». Όμως, υπογράμμισε, αυτοί που θα επηρεαστούν άμεσα από το νομοσχέδιο είναι η μεγάλη πλειοψηφία των νέων αυτής της χώρας.

Ο κ. Τσίπρας είπε ότι λίγο πριν να ανέβει στο βήμα ενημερώθηκε από τους συνεργάτες του ότι είχαμε ένα ανησυχητικό κρούσμα σε δημοτικό στην Ξάνθη όπου ένας εκπαιδευτικός που διδάσκει σε 4 διαφορετικά σχολεία στην περιοχή βρέθηκε θετικός σε κορονοϊό την Τρίτη. Θύμισε την κριτική που ασκούσε για το «αχρείαστο ρίσκο» του ανοίγματος των δημοτικών για λίγες μέρες, σχολιάζοντας ότι το έκανε η κυβέρνηση για να δείξει μια εικόνα «επιστροφής στην κανονικότητα».



Ν. Φίλης: Δεν νομοθετείτε για 1.300.000 μαθητές αλλά για τους λίγους

«Το νομοσχέδιο που συζητάμε δεν αφορά όλους τους μαθητές. Ανάμεσα στις χιλιάδες εκπαιδευτικές μονάδες, αφορά καμιά δεκαριά σχολεία. Γιατί σας απασχολεί μόνο αυτό το «ιερό δισκοπότηρο» των πρότυπων σχολείων; Φέρνετε ορισμένες καινοτομίες για αυτά, που με βρίσκουν σύμφωνο. Για παράδειγμα, οι σχέσεις τους με τα πανεπιστήμια. Ωραία. Αλλά η απορία μας είναι η εξής: γιατί δεν τις υιοθετείτε για το σύνολο των σχολείων; γιατί δεν τις νομοθετείτε για 1.300.000 μαθητές; Γιατί τις περιορίζετε σε λίγες χιλιάδες;» διερωτήθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.

«Γιατί δεν σας ενδιαφέρει στο σύνολό της η δημόσια παιδεία. Γιατί προτεραιότητά σας, δεν είναι το δάσος του 1.300.000 μαθητών, είναι το δέντρο των λίγων εκείνων που παρακολουθούν τα πρότυπα. Για το δάσος επιφυλάσσετε υποβάθμιση, περιορισμούς και «κόφτες» διαρκών εξετάσεων, για να πετάξετε περισσότερα παιδιά εκτός δημόσιας εκπαίδευσης» σημείωσε.

Φ. Γεννηματά: Διευρύνετε τις ανισότητες

Δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση, με «καρφιά» κατά του ΣΥΡΙΖΑ, εξαπέλυσε η Φώφη Γεννηματά. «Είναι αυτονόητη πράξη ευθύνης, συνέπειας και ιδεολογικής ταυτότητας η καταψήφιση του, απέναντι στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, την ελληνική κοινωνία. Οι ανισότητες θεριεύουν και εσείς, αντί να ρίξετε το βάρος στο ξερίζωμα της ανισότητας, που είναι η δυνατότητα κάθε παιδιού να φτάσει εκεί που ονειρεύεται, θέλετε άλλη μια γενιά πολιτών δέσμιων της οικονομικής δυνατότητας των γονιών τους», είπε μεταξύ άλλων ξεκαθαρίζοντας τη στάση που θα κρατήσει το κόμμα της στην ψηφοφορία.

Δ. Κουτσούμπας: Σχολείο για λίγους και εκλεκτούς ή Παιδεία των ίσων και των πολλών;

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή του ομιλία στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία επισήμανε καταρχήν ότι η κυβέρνηση έχει στρέψει εναντίον της το σύνολο του κόσμου της Εκπαίδευσης. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση επικαλείται, πάλι, την ατομική ευθύνη, όταν αποποιείται τη δική της ευθύνη για να στηρίξει ουσιαστικά τα σχολεία.

«Υποχρεωτικότητα στην εκπαίδευση σημαίνει ότι το κράτος είναι υποχρεωμένο να διασφαλίζει όλους τους όρους για την ουσιαστική και ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση και όχι να πετάει το μπαλάκι στους γονείς» υπογράμμισε. Είπε ότι η κυβέρνηση δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να διασφαλίσει όρους ομαλής ολοκλήρωσης του εξαμήνου και της εξεταστικής με αποτέλεσμα «οι φοιτητές να πορεύονται στα τυφλά και οι διδάσκοντες να καλούνται να ανακαλύψουν τρόπους τετραγωνισμού του κύκλου».

Ο Δ. Κουτσούμπας έκανε λόγο για «κακοπαιγμένη παράσταση με μοιρασμένους ρόλους και γνωστό σενάριο με τίτλο “είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα”» μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, επάνω στην προβληματική κατάσταση της εκπαίδευσης.

Πρυτανικές εκλογές-πολυνομοσχέδιο: Νομοτεχνικές βελτιώσεις κατέθεσε η Νίκη Κεραμέως

Σε νομοτεχνικές βελτιώσεις, που αφορούν στη θητεία των πρυτάνεων πανεπιστημίων προχώρησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά την έναρξη της συζήτησης επί των άρθρων του νομοσχεδίου για την “Αναβάθμιση του Σχολείου”.

Με την πρώτη βελτίωση, προβλέπεται ότι «για να είναι κανείς υποψήφιος για τη θέση του πρύτανη ή του αντιπρύτανη δεν μπορεί να έχει διανύσει παραπάνω από δύο θητείες στο αξίωμα του πρύτανη ή τρεις αθροιστικά στα αξιώματα πρύτανη και αντιπρύτανη».

Με τη δεύτερη, προβλέπεται τετραετής θητεία στο πλαίσιο του τετραετούς προγραμματισμού του κάθε ιδρύματος. Όπως είπε η κ. Κεραμέως, “διορθώνεται” η εξής “στρέβλωση”: «Η θητεία για τους πρυτάνεις ήταν τέσσερα έτη. Αυτή έχει εφαρμοστεί και οι περισσότεροι πρυτάνεις αυτήν τη στιγμή διανύουν τετραετή θητεία. Με νόμο που άλλαξε η προηγούμενη κυβέρνηση, ελάχιστοι από αυτούς τους πρυτάνεις έχουν τριετή θητεία. Διορθώνουμε, λοιπόν, αυτήν τη στρέβλωση.

Στο πλαίσιο και του νέου νόμου προβλέπεται τετραετής θητεία στο πλαίσιο του τετραετούς προγραμματισμού του κάθε ιδρύματος και προβλέπουμε ότι για όλους παρατείνεται η θητεία έως τη συμπλήρωση τεσσάρων ακαδημαϊκών ετών».

Πηγή

Απάντηση

owl...you need is here!
e-koukouvagia.gr

Το e-koukouvagia.gr στο Facebook!